سنگ گرانیت

سنگ گرانیت

تولید و عرضه انواع سنگ ساختمانی ، سنگ گرانیت ، سنگ مرمر ، سنگ تراورتن
سنگ گرانیت

سنگ گرانیت

تولید و عرضه انواع سنگ ساختمانی ، سنگ گرانیت ، سنگ مرمر ، سنگ تراورتن

سنگ گرانیت حاج سیران زنجان

 

تولید و عرضه انواع سنگ ساختمانی ، سنگ گرانیت   تولید و فروش تخصصی انواع سنگ تراورتن  تولید و فروش تخصصی انواع سنگ مرمر و سنگ مرمریت  تولید و فروش تخصصی انواع سنگ مرمر و سنگ مرمریت  تولید و عرضه انواع سنگ ساختمانی ارزان  تولید و عرضه انواع سنگ ساختمانی ارزان  تولید و عرضه انواع سنگ ساختمانی ارزان  فروش انواع سنگ اسلب  فروش و اجرای انواع سنگ آنتیک  

  

برای دیدن تصویر بعدی اینجا کلیک کنید            بازگشت به صفحه گالری تصاویر انواع سنگ گرانیت            برای دیدن تصویر قبلی اینجا کلیک کنید

 

قیمت سنگ های گرانیت  سنگ های گرانیت زیر قیمت  انواع رنگ بندی سنگ های گرانیت  گالری تصاویر انواع سنگ گرانیت  انواع سنگ اسلب 

سنگ های سوپر صادراتی   فروش انواع کوپ گرانیت ، تراورتن ، مرمر و مرمریت  طرح های مختلف سنگ آنتیک  مقالات و مطالب در خصوص سنگ های ساختمانی  دانلود کاتالوگ های ساتراسنگ 

پاسخ به سوالات متداول درخصوص سنگ گرانیت و سنگ های ساختمانی  تماس با ما  بازگشت به صفحه اصلی  سنگ مصنوعی طرح گرانیت

 

برای خرید انواع سنگ ساختمانی اینجا کلیک کنید 

 

کوپ-سنگ-گرانیت 

 

 

 

معادن غنی گرانیت حاج سیران، بخش قره‌پشتلو

محمدرضا امین ارفع

خام‌فروشی چه در صنایع نفت و چه در فراورده‌های معدنی عملی است که چه در نظر قانون‌گزاران و چه در نظر عامه مردم ناپسند می‌باشد.

حدود ۱۷ معدن گرانیت فعال در محدوده اراضی روستای حاج سیران بخش قره‌پشتلو شهرستان زنجان مشغول استخراج بودند که فعل حال در حدود سه یا چهار معدن در حالت فعالیت هستند و مابقی معادن به دلیل عدم سودآوری که ناشی از عدم توجه دست‌اندرکاران و متولیان امر می‌باشد تعطیل شده‌اند.

با توجه به اقرار خود صاحبان معادن، بالای ۹۰ درصد سنگ‌ها پس از استخراج از استان زنجان خارج و در سایر استان‌ها فراوری می‌شود، عمدتاً در سنگ شهر اصفهان، به گفته معدن‌داران ذخایر گرانیت موجود با هر بار برداشت و رفتن به عمق، کیفیت آن‌ها افزایش یافته و بازارپسندی بیشتری را سبب می‌شود. ارزش افزوده حاصل از فراوری به جیب دلالان و واسطه‌ها و سرمایه‌گذاران خارج استانی که تجهیزات و تأسیساتشان هم که در سایر استان‌ها می‌باشد می‌رود. گردش مالی، نیروی فنی و کارگری، حمل و نقل همه به سود و به نفع سایر استان‌هاست. این در حالی است که می‌شود این منابع ارزشمند را در خود محل، در کنار معادن فراوری نمود و ارزش افزوده، نیروی کارگری و فنی و… هم به خود استان و شهرستان برگردد.

در جهت حل این معضل و مشکل در زمان دولت دهم به پیشنهاد بخشداری مصوبه‌ای به تصویب رسید مبنی بر احداث ناحیه تخصصی سنگ در منطقه قره‌پشتلو، متأسفانه شرکت شهرک‌های صنعتی استان به رغم مصوبه موجود و وظایف ذاتی‌شان، چند  سال است که به بهانه‌های واهی از انجام عملیاتی این پروژه شانه خالی می‌کنند.

در قدم اول پیگیری بیان نمودند که (مدیرعامل محترم جناب آقای اصحابی) شرکت اعتبار برای تملک زمین ندارد باید تأمین اعتبار بشود. ظرف یک‌ماه پس از انجام استعلامات مربوطه کلنگ‌زنی انجام می‌شود و یا اینکه زمین در اختیار ما قرار گیرد از طرف اهالی.

متعاقب این بحث اهالی محترم و شریف روستای حاج سیران در حدود ۲۰ هکتار از بهترین اراضی موجود را به این امر تهیه و هدیه نمودند و واگذارنامه اهالی به شهرک‌های صنعتی ارسال و حدود اربعه این زمین نیز توسط کارشناسان محترم شهرک‌های صنعتی زنجان برداشت گردید. در قدم دوم پیگیری؛ آقای اصحابی بیان نمودند که پروژه توجیه اقتصادی ندارد.

در قدم سوم پیگیری؛ با توجه به بحث‌های موجود اینکه چرا برای فعالان اصفهانی توجیه اقتصادی و صرف دارد ولی برای ما صرف ندارد، در توجیه اقتصادی اصفهانی‌ها، سنگ خام با تریلی مسافت زنجان تا اصفهان را طی می‌کند، فراوری می‌شود و سپس به خریداران ارائه می‌شود که در این حین هزینه‌های زیادی اضافه می‌شود و همراه فروش نیز به قیمت افزوده می‌شود که با توجه به فراوری در کنار معادن هزینه‌های اضافی حذف و قیمت تمام شده پایین می‌آید، در این مرحله پیگیری جناب مدیرعامل بیان نمودند که موضوع جهت تصویب به تهران ارسال شده است. اینکه تهران چه بگوید و چه تصمیم بگیرد کاملاً عیان است.