سنگ گرانیت

سنگ گرانیت

تولید و عرضه انواع سنگ ساختمانی ، سنگ گرانیت ، سنگ مرمر ، سنگ تراورتن
سنگ گرانیت

سنگ گرانیت

تولید و عرضه انواع سنگ ساختمانی ، سنگ گرانیت ، سنگ مرمر ، سنگ تراورتن

آشنایی با بازار سنگ آهن ایران و مشکلات آن


آشنایی با بازار سنگ آهن ایران و مشکلات آن

باتوجه به گسترش روز افزون نیاز شرکت های فولادی جهان به مواد اولیه بخصوص سنگ آهن باعث شده تا سرمایه گذاری در بخش معادن سنگ آهن و تولید سنگ آهن دانه بندی شده و مواد فراوری شده این ماده مثل کنسانتره و گندله بیشتر شود.
چین یکی از بزرگترین مصرف کنندگان سنگ آهن دنیا بوده و جزء بزرگترین تولید کنندگان فولاد جهان می باشد.
ایران نیز به نوبه خود به عنوان یکی از تامین کنندگان سنگ آهن چین بعد از کشور های برزیل ، استرالیا ، شیلی و هند و چند کشور دیگر می باشد.
اکثر تولید سنگ آهن ایران در اختیار سایت های دولتی من جمله شرکت های چادرملو ، گل گهر ، سنگ آهن مرکزی بافق و سنگ آهن سنگان می باشد که حدود 90 درصد تولید سنگ آهن کشور در اختیار این چند شرکت می باشد و بقیه در دست معادن خصوصی که در قسمت های خراسان (سنگان و خواف) ، کرمان ، یزد ، زنجان و آذربایجان شرقی می باشد.
اکثر تولیدات این شرکت های بزرگ برای صنعت فولاد داخلی به مصرف می رسد که شرکت های فولاد مبارکه ، ذوب آهن ، خوزستان ، هرمزگان ، خراسان جزؤ بزرگترین مصرف کنندگان این ماده اولیه و جزء بزرگترین تولید کنندگان فولاد کشور می باشند.

صادرات سنگ آهن ایران بیشتر توسط شرکت های خصوصی و 95 این صادرات به کشورهای چین و هند می باشد.

افرادی که در این بازار فعالیت می کنند با مشکلات زیادی از جمله:

1- وجود واسطه های ناشی
2- عدم انجام تعهدات توسط فروشندگان به صورت کامل
3- معادن با تجهیزات کم و نیروهای غیر متخصص و سنتی
4- پیشنهادات دروغین
5- قیمت های متغیر
6- ....
رو برو هستند که اکثر این مشکلات مربوط به معادن و بخش خصوصی می باشند.

معادن سنگ آهن ایران:


1- منطقه سنگان و خواف دارای بهترین معادن سنگ آهن ایران از نظر آنالیز بوده و دارای معادن زیادی می باشند که اکثرا مگنتیت و بصورت پلاسری می باشند.
Fe:60 - FeO:14 min - S: 0.1 max - P: 0.1 max - SiO2: 7 max - Al2O3: 3 max
2- در منطقه زنجان ، سنگ آهن ها دارای فسفر و گوگرد بالا تری از منطقه سنگان و خواف بوده که هم از نوع مگنتیت و هم از نوع هماتیت در آن موجود هستند.
3- در منطقه کرمان و سیرجان اکثر معادن هماتیت می باشد و اصولا دارای گوگرد بالایی هستند.
4- در منطقه یزد نیز معادن هم بصورت هماتیت و هم به صورت مگنتیت وجود دارد که درصد معادن هماتیت آن بیشتر از مگنتیت آن می باشد.

بازار تجارت سنگ آهن در ایران:


اکثر معاملات سنگ آهن بر اساس درخواست کشور چین از تجار صورت گرفته و اکثر آنالیز های درخواستی مربوط به سنگ آهن دانه بنده شده فاین (مگنتیت) یا همان ریز دانه با دانه بندی 0-10 میلیمتر با خلوص 60-61 درصد مطابق آنالیز زیر می باشد:
Fe:60 - FeO:14 min - S: 0.1 max - P: 0.1 max - SiO2: 7 max - Al2O3: 3 max
افراد زیادی در این بازار فعالیت می کنند که اکثرا واسطه بوده و به علت تعدد واسطه ها ، حرف های ضد و نقیض زیادی زده می شود که این خود باعث گرفته شدن وقت خریداران و فروشندگان و سردرگمی آنها در این بازار می گردد.
منظور از واسطه ، واسطه فروش بین معدن دار و خریدار خارجی نمی باشد بلکه افرادی که بین معدن دار یا فروشنده اصلی و خریدار یا تاجر ایرانی وجود دارد می باشد که شاید در برخی موارد بالغ بر 4 نفر یا بیشتر واسطه وجود داشته باشد که این خود باعث بالا رفتن قیمت از 2 الی 4 دلار درهر تن برای خریدار می گردد.

جدیدا تعدادی از تجار که در ضمینه های دیگری فعالیت می کردند متوجه سود خوب صادرات این محصول شده و سعی کردند تا تجارت خود را در این زمینه نیز گسترش دهند که به علت نداشتن مشاور و راهنمای متخصص و باتجربه و غافل از مشکلات موجود در این زمینه دچار ضرر های هنگفتی شده اند.

نتیجه گیری و توصیه مهم به تجار جهت ورود به بازار سنگ آهن:


توصیه من به این دسته از افراد که تمایل به ورود در این بازار را دارند این است که در درجه اول با مشاورین و متخصصین مجرب مشورت کرده و جهت شروع این فعالیت به جای خرید سنگ آهن بصورت مستقیم از معدن محصولاتی را خریداری کنند که به صورت موجود در انبار های بندر عباس وجود دارند که این خود باعث کاهش ریسک ها و خطرات زیر می گردد:


1- مطمئن شدن از موجودیت بار
2- مطابقت آنالیز با درخواست آنها پس از SGS و اطمینان از صحت آنالیز
3- جلوگیری از اتلاف وقت
4- جلوگیری از هزینه های دموراژ کشتی که ممکن است به علت تاخیر در رسیدن بار به بندر بوجود آید
5- جلوگیری از دست دادن اعتبار خود نزد خریداران کشور های خارجی به علت تاخیرات بوجود آمده در ارسال محصول
6- جلوگیری از موارد عدم مطابقت تناژ با تناژ تحویلی در درب معدن
7- جلوگیری از موارد عدم مطابقت آنالیز با آنالیز بار تحویلی در درب معدن (به دلایل خاص )
8- جلوگیری از عدم تعهد باربری جهت حمل محموله به علت مشکلات باربری
9- ....

امید است توانسته باشم بصورت مختصر ، اطلاعات مفیدی را در خصوص بازار سنگ آهن ایران در اختیار شما قرار داده باشم

 

تولید و عرضه انواع سنگ ساختمانی ، سنگ گرانیت   تولید و فروش تخصصی انواع سنگ تراورتن  تولید و فروش تخصصی انواع سنگ مرمر و سنگ مرمریت  تولید و فروش تخصصی انواع سنگ مرمر و سنگ مرمریت  تولید و عرضه انواع سنگ ساختمانی ارزان  تولید و عرضه انواع سنگ ساختمانی ارزان  تولید و عرضه انواع سنگ ساختمانی ارزان  فروش انواع سنگ اسلب  فروش و اجرای انواع سنگ آنتیک  

  

برای دیدن تصویر بعدی اینجا کلیک کنید            بازگشت به صفحه گالری تصاویر انواع سنگ گرانیت            برای دیدن تصویر قبلی اینجا کلیک کنید

 

قیمت سنگ های گرانیت  سنگ های گرانیت زیر قیمت  انواع رنگ بندی سنگ های گرانیت  گالری تصاویر انواع سنگ گرانیت  انواع سنگ اسلب 

سنگ های سوپر صادراتی   فروش انواع کوپ گرانیت ، تراورتن ، مرمر و مرمریت  طرح های مختلف سنگ آنتیک  مقالات و مطالب در خصوص سنگ های ساختمانی  دانلود کاتالوگ های ساتراسنگ 

پاسخ به سوالات متداول درخصوص سنگ گرانیت و سنگ های ساختمانی  تماس با ما  بازگشت به صفحه اصلی  سنگ مصنوعی طرح گرانیت

 

برای خرید انواع سنگ ساختمانی اینجا کلیک کنید 

 

کوپ-سنگ-گرانیت